Що таке комп’ютерна графіка?

0
18

У повсякденному житті, переглядаючи фотографії, оголошення, або картинки в глянцевих журналах, ми не замислюємося про те, яким чином створені ці зображення.

Як створюються ці зображення з технічної точки зору? Так давайте ж дамо конкретну відповідь на питання «що таке комп’ютерна графіка?». Якщо вас цікавить школа комп’ютерної графіки у Харкові, то радимо відвідати сайт https://www.3dstarindustry.com/professionalnyj-3d вже зараз.

Види комп’ютерної графіки

Перш за все, потрібно знати, що існує два види комп’ютерної графіки. Це двовимірна (часто її називають ще 2D) і тривимірна (3D). Головна відмінність 2D від 3D полягає в тому, що в процесі створення малюнка в тривимірній графіці ви його бачите з усіх боків. Але в підсумку отримуєте проекцію цього тривимірного малюнка на площину.

Простіше кажучи, в результаті роботи в тривимірному редакторі ви отримуєте двовимірну картинку. Звучить трохи дивно, але так воно і є, в об’ємі ви бачите картинку тільки в процесі роботи.

З двовимірною графікою все набагато простіше. І в процесі роботи, і в результаті ви бачите картинку тільки на площині, тобто з одного боку. Але у 2D є свої нюанси. Один з них, що існує цілих три типи, які відносяться до двовимірної графіку. І кожен з них відрізняється один від одного.

Перший тип (найпоширеніший) — растрова графіка, другий — векторна графіка, і третій, самий маловідомий — фрактальна графіка.

Деякі люди помилково вважають, що існує тільки два типи — векторна і растрова графіка, але це далеко не так. Фрактальну графіку також можна сміливо віднести до двовимірної графіки. Тепер розповімо про кожен з цих типів докладніше.

Растрова графіка

Растрова графіка, як уже говорилося найпоширеніша. Всі фотографії, більшість картинок в інтернеті, ілюстрації в підручниках, все це растрова графіка.

Растр являє собою набір точок, що розрізняються за кольором, і однакові за розміром. Кожна така точка називається пікселем, і кожен піксель має свій певний колір. І при додаванні великої кількості таких пікселів різних кольорів виходить цілісна картинка.

Якщо дуже добре придивитися, то можна помітити, що фотографії складаються з мізерних точок, це і є пікселі. Відповідно, чим менший розмір одного пікселя, тим чіткіше, красивіше виходить зображення. Але у растрової графіки є і свої мінуси.

Растрову картинку не можна масштабувати (зменшувати або збільшувати) без втрати якості. До того ж растрові картинки досить багато займають місця на диску.

Векторна графіка

Векторна графіка в корені відрізняється від растрової. Векторні зображення не складаються з пікселів, а описуються математичними формулами.

Малювання у векторній графіці засноване на примітивах (квадрат, коло, пряма і т. д.). Кожен з примітивів має свою формулу.

По-різному деформуючи ці примітиви, можна намалювати малюнок практично будь-якої складності. Векторні зображення, на відміну від растрових можна масштабувати без втрати якості. Але головним мінусом векторної графіки є те, що не кожен растровий малюнок можна уявити у векторному форматі. Зате вага векторних зображень порівняно мала.

Векторна графіка застосовується при виготовленні брошур, листівок, в журналах. Взагалі всі векторні малюнки виходять трохи «мультяшними», як би ви не намагалися надати їм реалістичності.

Фрактальна графіка

І останній тип двовимірної графіки — фрактальна графіка. Фрактальна графіка дуже сильно відрізняється від векторної і растрової, тому порівнювати її з ними буде не правильно.

Справа в тому, що фрактальні зображення представляють, грубо кажучи, малюнки, що повторюються кілька разів. Виходить повністю симетричний малюнок, чого в природі бути не може (мабуть, тому він так і приваблює людей).

Найяскравішим прикладом фрактальної графіки є зображення в калейдоскопі. У повсякденному ж житті фрактал застосовується вкрай рідко.

На тривимірній графіці детально зупинятися не будемо. Скажемо лише, що в процесі створення, тривимірний малюнок має ті ж властивості, що і векторна графіка, а кінцевий малюнок вже набуває властивостей растрової графіки.