Види паперу для креслень

0
313

Який буває креслярський папір?

Сьогодні для креслення використовують кілька видів паперу. Який із них вибрати, залежить від призначення креслення та засобів, якими наносять графіку. Найчастіше вибір паперу для креслень визначає ГОСТ 597-73.

Ватман та папір для плоттера

Ватмани мають високу щільність та якість. Там наносять більшість графіки, як навчальної, і виробничої. Вони підходять для роботи олівцем або ручкою, і для друку. В останньому випадку може бути використаний і папір для плотера, який має меншу щільність та міцність.

Папір буває шорсткий (без покриття) і матовий. Найкращий вибір паперу для креслень – це матовий ватман. Такий виріб чудово передає кольори і добре вбирає чорнило, не даючи їм розтікатися. Великий вибір паперу для креслення та різних канцтоварів – на сайті https://kanctorg.kiev.ua/kanctovary/. Під час друку на плотері допускається використання ватману або спеціального паперу без покриття – для внутрішнього користування, навчальних, пробних креслень. 

Калька

Калька та міліметрівка – стандартні вироби, а ось пропозиція ватманів та плотерного паперу різноманітна. Це основні види паперу для креслення, тому на їх вибір потрібно звернути особливу увагу.

Що важливо для придбання креслярського паперу?

Хороший папір повинен:

Для друку можна використовувати менш щільні варіанти 80-150 г/м2 (крім спеціалізованої документації), а для креслень вибирають вручну тільки ватман щільністю 200 г/м2.

Купуючи папір, бажано доторкнутися до нього, потерти гумкою і зігнути. Якісні екземпляри листів не кудлатять, не ламаються і не тріскаються, гладкі на дотик.

Вибір паперу для креслень також пов’язані з форматами – розмірами листів по ГОСТу. Для графіки використовують формати від А0 (найбільший) до А4 (найменший). Підбираючи формат, слід пам’ятати, що креслення, за правилами оформлення графічних документів, має займати не менше 2/3 аркуша.

Гладкий чи зернистий папір? Що ж вибрати?

Вибір типу паперу для графіки залежить від того, які інструменти братимуть участь у створенні вашого малюнка, якого формату (розміру) задумана робота та, нарешті, наскільки ця робота буде тривалою.

Наприклад, для лінерів, пір’я та ручок більше підійде папір з екстрагладкою поверхнею («extra smooth surface»).

Для чорнографітних і кольорових олівців, а також для таких графічних матеріалів, як вугілля, сангіна та сепія, екстрагладка (extra smooth surface) папір виявиться невідповідним. У цьому випадку слід вибирати між гладким («smooth surface») та слабозернистим («light grain surface») папером. Тут кому що більше підійде. Причому, для вугілля, сангіни та сепії, на мій погляд, краще папір зі слабозернистою поверхнею.

До речі, слабозернистий («light grain surface») папір дає можливість вводити у вашу графіку акварель.

Папір з гладкою поверхнею («smooth surface») дозволить вам створювати максимально опрацьовані малюнки з дрібним штрихом і тонкими акуратними лініями. З іншого боку, для створення нарису або нетривалої замальовки більш кращий папір зі слабозернистою поверхнею (light grain surface). Така поверхня дає можливість наносити активніші, жирні штрихи, швидко набираючи максимальний тон без зайвого натиску.